PDA

View Full Version : Bos wil na verkiezingen generaal pardon



Guru
22-09-2006, 22:37
POLITIEK
woensdag 20 september 2006 07:48
Bos wil na verkiezingen generaal pardon
Als Wouter Bos na de verkiezingen van 22 november premier wordt, wil hij als eerste een generaal pardon voor asielzoekers die al lang in Nederland zijn.

Wouter Bos wil generaal pardon voor asielzoekers
Bos: Meteen generaal pardon
Dat zegt de PvdA-leider vandaag in het AD.

'Ik vind het echt verschrikkelijk dat kleine kinderen worden uitgezet naar een land waar ze nog nooit zijn geweest en waar ze de taal niet van spreken. Dat moet je als beschaafd land niet willen,' zegt Bos.

Hervormingen
De grote hervormingen van het kabinet-Balkenende II, zoals de invoering van het nieuwe ziektekostenstelsel en de ingrepen in de sociale zekerheid (vut en prepensioen, omvorming WAO) zal hij niet terugdraaien, maar hoogstens bijschaven. Een voorbeeld is het afschaffen van de no-claimregeling in de zorg.

De verkiezingen lijken een nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA van premier Jan Peter Balkenende te worden (lees Verkiezingen nek-aan-nek race). Bos rekent zich nog niet rijk. Hij wijst erop dat het in Nederland nog nooit is voorgekomen dat de zittende premier werd verslagen tijdens een aantrekkende economie.

Door Fleuriƫtte van de Velde
Elsevier.



Ik vind het wel slim. Eerst creƫren de links-fascisten het probleem door de mogelijkheden voor asielzoekers om van de ene procedure in de andere te duiken zo uit te breiden dat het systeem het aantal zaken niet meer aankan en dus hopeloos verstopt raakt, om vervolgens die daaruit voortvloeiende wachtlijst te gebruiken als argument om al deze mensen toch maar toe te laten.

Guru
22-09-2006, 22:49
Drs. Hans Janmaat werd belachelijk gemaakt omdat hij dat al in een vroeg stadium inzag. Nederland is een bananenmonarchie

redjuh
22-09-2006, 23:37
gaten met gaten vullen...

ja kijk guruwas het galileo die zei dat de aarde om de zon draaide? en wie zei dat de aarde plat was? en in 1951 was er een arts die zei dat roken zeer schadelijk was...

zo is het altijd geweest, en zo zal het altijd bljven gaan. daar zijn we mensen voor...

PigDog
23-09-2006, 07:16
Drs. Hans Janmaat werd belachelijk gemaakt omdat hij dat al in een vroeg stadium inzag. Nederland is een bananenmonarchie

Ik wil niet veel zeggen, Guru, maar Janmaat was belachelijk. Niet zo erg als Wilders natuurlijk, maar toch. :wink:

Guru
23-09-2006, 11:05
Hij was in bepaalde opzichten te controversieel voor zijn tijd daarentegen was hij eerlijker over Nederland dan menig ander politicus.
Straks moeten wij het misschien doen met de PVDA..Partij Van De Aanslag.

Biiyen
23-09-2006, 15:08
Ik werk sinds kort als technisch kijker :lol: voor de overheid, ik werk in een select groepje dat puin aan het ruimen is, en iedere dag verbaas ik me weer. Als bedrijven zo te werk zouden gaan dan zouden ze gegarandeerd falliet gaan. Daar lopen mensen rond die de hele dag niets doen, maar wel heel erg druk bezig zijn met net te doen alsof ze wat doen. Dat wat ze moeten doen dat doen ze nauwelijks tot zeer slecht. Ze gaan elke halfuur een cigaretje roken en het merendeel van de tijd klagen ze steen en been over de jonge HBO'ers en WO'ers die heel onterecht 2 tot 4 loonschalen hoger zitten terwijl hunnie toch echt al meer dan 10 jaar daar werken. Als ze om 17.00 naar huis gaan dan gaan ze om 16.45 nog een cigaretje roken. En iedereen vind dat maar OK.

Dit is de overheid anno 2006 en die is verrot. Een heleboel zijn er vastgeroest op hun positie en die moeten imo allemaal worden ontslagen of worden weggepromoveerd naar onbelangrijke nep functies. Al die vastgeroeste 55plussende zakkenvullers afkopen is op de lange duur nog goedkoper dan ze aanhouden en ze maar wat laten aanrommelen.

PigDog
24-09-2006, 08:12
Ik werk sinds kort als technisch kijker :lol: voor de overheid, ik werk in een select groepje dat puin aan het ruimen is, en iedere dag verbaas ik me weer. Als bedrijven zo te werk zouden gaan dan zouden ze gegarandeerd falliet gaan. Daar lopen mensen rond die de hele dag niets doen, maar wel heel erg druk bezig zijn met net te doen alsof ze wat doen. Dat wat ze moeten doen dat doen ze nauwelijks tot zeer slecht. Ze gaan elke halfuur een cigaretje roken en het merendeel van de tijd klagen ze steen en been over de jonge HBO'ers en WO'ers die heel onterecht 2 tot 4 loonschalen hoger zitten terwijl hunnie toch echt al meer dan 10 jaar daar werken. Als ze om 17.00 naar huis gaan dan gaan ze om 16.45 nog een cigaretje roken. En iedereen vind dat maar OK.

Dit is de overheid anno 2006 en die is verrot. Een heleboel zijn er vastgeroest op hun positie en die moeten imo allemaal worden ontslagen of worden weggepromoveerd naar onbelangrijke nep functies. Al die vastgeroeste 55plussende zakkenvullers afkopen is op de lange duur nog goedkoper dan ze aanhouden en ze maar wat laten aanrommelen.

Ik begrijp je frustratie, maar zie het eens van de andere kant:
De overheid is op een systeem gebaseerd dat of je nu hard werkt of de hele dag rookt, je hetzelfde verdiend.
Vaak wordt het werk niet beoordeeld voor een naasthogere functie, maar het karakter.
Waarom zou je kromliggen, terwijl een ander ze dus verdient met sigaretjes roken?

Ik zie die jonge HBO'ers over 2 jaar gewoon mee staan roken.

Pak het systeem aan, niet de man.

Biiyen
24-09-2006, 11:22
Ik werk sinds kort als technisch kijker :lol: voor de overheid, ik werk in een select groepje dat puin aan het ruimen is, en iedere dag verbaas ik me weer. Als bedrijven zo te werk zouden gaan dan zouden ze gegarandeerd falliet gaan. Daar lopen mensen rond die de hele dag niets doen, maar wel heel erg druk bezig zijn met net te doen alsof ze wat doen. Dat wat ze moeten doen dat doen ze nauwelijks tot zeer slecht. Ze gaan elke halfuur een cigaretje roken en het merendeel van de tijd klagen ze steen en been over de jonge HBO'ers en WO'ers die heel onterecht 2 tot 4 loonschalen hoger zitten terwijl hunnie toch echt al meer dan 10 jaar daar werken. Als ze om 17.00 naar huis gaan dan gaan ze om 16.45 nog een cigaretje roken. En iedereen vind dat maar OK.

Dit is de overheid anno 2006 en die is verrot. Een heleboel zijn er vastgeroest op hun positie en die moeten imo allemaal worden ontslagen of worden weggepromoveerd naar onbelangrijke nep functies. Al die vastgeroeste 55plussende zakkenvullers afkopen is op de lange duur nog goedkoper dan ze aanhouden en ze maar wat laten aanrommelen.

Ik begrijp je frustratie, maar zie het eens van de andere kant:
De overheid is op een systeem gebaseerd dat of je nu hard werkt of de hele dag rookt, je hetzelfde verdiend.
Vaak wordt het werk niet beoordeeld voor een naasthogere functie, maar het karakter.
Waarom zou je kromliggen, terwijl een ander ze dus verdient met sigaretjes roken?

Ik zie die jonge HBO'ers over 2 jaar gewoon mee staan roken.

Pak het systeem aan, niet de man.

idd en het systeem pak je dus niet aan door op partijen te gaan stemmen die het in stant willen houden.

Dat zou heel goed kunnen dat iedereen (een heleboel) naar mate de tijd verstrijkt gewoon "meegaat" in het systeem van "de kantjes er vanaf lopen", en dus ook steeds en steeds minder gaat doen.

Misschien dat al die privatisering zo slecht nog niet is, en misschien dat de overheid juist vanwege het niet werkend personeel heeft besloten de boel te gaan privatiseren.

Guru
24-09-2006, 11:45
idd en het systeem pak je dus niet aan door op partijen te gaan stemmen die het in stant willen houden.


Dit nu precies de essentie, waar ik in al mijn posts op doel.
Jij begrijpt het tenminste!

PigDog
25-09-2006, 09:45
idd en het systeem pak je dus niet aan door op partijen te gaan stemmen die het in stant willen houden.


Dit nu precies de essentie, waar ik in al mijn posts op doel.
Jij begrijpt het tenminste!

aarslarf

Mighty Me
25-09-2006, 10:53
Nederlandse politiek stinkt net als ons koninshuis op donderen met al die troep koningin doet geen moer en wel lekker rijk zijn over mijn belasting en ik zo hard zit te werken

MB667
25-09-2006, 10:57
ik vind het een goede zaak dat ze een generaal pardon krijgen.

payap
25-09-2006, 12:31
Wel een goed idee dat pardon. Maar dan wel alleen voor de mensen die iets positiefs komen brengen. Die hun best hebben gedaan de taal te willen leren, zich vinden in onze cultuur en hun best hebben gedaan voor een eigen inkomen te zorgen.

Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

PigDog
25-09-2006, 12:57
Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

dontmindme
25-09-2006, 18:30
Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

lol

Guru
25-09-2006, 23:21
Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

Mensen die zich gedragen en gewoon werken voor de kost niks mis mee.
Notoire raddraaiers,hooligans en tuig wat criminele activiteiten eropnahouden moeten te werk gesteld worden in de plantsoenendiensten, opleidingen krijgen en desnoods in internaten gestopt worden, zoals Lubbers het vroeger zei "kampementen" voor de jeugdigen.

Ik bedoel maar een hard rugs verslaafde of een hooligan die nederlands is ook een gevaar is voor de maatchappij.
Mag achter slot en grendel.
TBS klinieken afschaffen, deze mensen horen NIET meer terug te komen in de maatschappij.
Wordt er nog niet geluisterd dan maar dumpen op open zee (Citaat Bassie bij Kop Spijkers)

PigDog
26-09-2006, 12:12
Wordt er nog niet geluisterd dan maar dumpen op open zee (Citaat Bassie bij Kop Spijkers)

Ben blij dat je nu eens eindelijk de bronvermelding erbij zet......
Ik geloof dat Bassie een grote inspirator is, van jouw politiek denken...
Adriaan is veel te links......

payap
26-09-2006, 12:24
Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

naar een heropvoedigskamp onder leiding van Shihan Sjaak :mrgreen:

Guru
28-09-2006, 23:28
Wordt er nog niet geluisterd dan maar dumpen op open zee (Citaat Bassie bij Kop Spijkers)

Ben blij dat je nu eens eindelijk de bronvermelding erbij zet......
Ik geloof dat Bassie een grote inspirator is, van jouw politiek denken...
Adriaan is veel te links......

Absoluut een inspirator pur sang, humor en politiek zijn best met elkaar te linken.

PigDog
29-09-2006, 07:05
Wordt er nog niet geluisterd dan maar dumpen op open zee (Citaat Bassie bij Kop Spijkers)

Ben blij dat je nu eens eindelijk de bronvermelding erbij zet......
Ik geloof dat Bassie een grote inspirator is, van jouw politiek denken...
Adriaan is veel te links......

Absoluut een inspirator pur sang, humor en politiek zijn best met elkaar te linken.

Jij slaagt daar inderdaad zeker in.....

:lol:

chief108
29-09-2006, 10:45
LOL @ Pigdog... :D

Sjaak
29-09-2006, 11:19
Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

naar een heropvoedigskamp onder leiding van Shihan Sjaak :mrgreen:

Reserveer maar een waddeneiland voor me, komt goed :wink:

PigDog
01-10-2006, 08:16
Jullie kunnen nu allemaal heel verontwaardigd doen, maar dit was eigenlijk Pim z'n plan. Fortuijn had precies hetzelfde willen doen, en dat was zo'n beetje de ultieme oppergoeroe van de meeste mensen die hier reageren. Omdat Bos het nu zegt is het een dom plan?



:lol:

Sjaak
01-10-2006, 11:35
Wel een goed idee dat pardon. Maar dan wel alleen voor de mensen die iets positiefs komen brengen. Die hun best hebben gedaan de taal te willen leren, zich vinden in onze cultuur en hun best hebben gedaan voor een eigen inkomen te zorgen.

Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

Hier ben ik dus volledig mee eens

mossad
02-10-2006, 11:47
Het gaius wat niet wil werken, de taal niet leren, zich afzetten tegen de westerse maaatschappij en vaak lange strafbladen hebben moeten ze linea recta het land uitzetten.

Dat kunnen dus ook nederlanders zijn......... Waar moeten die heen gestuurd worden?

Die moet je eigenlijk ook eruit flikkeren maar dat gaat juridisch helaas niet. Heropvoedingskampen zijn een aardig alternatief, hoewel hier vaak excessen ontstaan door machtgeile idioten.